In vuur en vlam

Dagen
13
Uren
10
Min
44
Sec
44

Omschrijving

Gloeit er een creatieve vlam in je binnenste en wil je de wereld aansteken met je zinnen? Pen een gedicht met als thema ‘vuur’ en waag je kans voor deze wedstrijd. 

Wie of wat wakkert het vuur in jou aan. Door wie of wat word jij begeesterd? Waarvoor sta je in ‘vuur en vlam’? Welk boek, gedicht, individu of ideaal ontvlamt een ‘vuur’ in jou of in de maatschappij? 

 

Kans maken op publicatie in magazine?

Schrijf een gedicht met als thema ‘vuur’

Bezorg ons je tekst van maximaal 150 woorden en wie weet schitteren jouw woorden in de volgende uitgave van het DNG (De Nieuwe Gemeenschap) magazine van het Vermeylenfonds. 

De deadline voor het inzenden van je gedicht is 12 mei 2024
Uiterlijk eind juni maken we de winnaar bekend. 

De prijs van de wedstrijd is een publicatie in het magazine DNG. DNG is het veelgelezen en -geprezen magazine van het Vermeylenfonds.


Winnaar vorige editie

Frank Verhelle won met de tekst ‘Twee sporen’ de vorige editie van deze wedstrijd met als thema ‘kritische blik’.  

 

Vermeylenfonds en Creatief Schrijven vzw slaan handen in elkaar

Het Vermeylenfonds ontwikkelt sociaal-culturele praktijken voor een solidaire samenleving waarin vrijheid en gelijkwaardigheid centraal staan. Als vrijzinnig-humanisten omarmen zij diversiteit en pluralisme en willen zij burgers verbinden. Hun focus ligt daarbij op de sociale impact van taal.

Vijf keer per jaar publiceren zij het magazine DNG. Vijf keer per jaar verschijnt er hier een schrijfkans, die leidt tot publicatie van één tekst in hun magazine. De focus ligt telkens op een ander thema. Houd de kansen op deze site dus goed in de gaten!

 

Deadline

12 mei 2024


Details

Prijs publicatie in magazine DNG

Georganiseerd door Vermeylenfonds i.s.m. Creatief Schrijven vzw