Dunk: woordkunstenaars gezocht (14-25j)

Dagen
180
Uren
14
Min
44
Sec
58

Omschrijving

Ben je tussen 14 en 25 jaar en schrijf je poëzie? Behoud de Begeerte zoekt dichters van de toekomst. Stijl, inhoud, aantal decibels: dat bepaal je zelf.


Zend jouw gedicht in en maak kans op een wervelende video waarin jouw woorden grafisch tot leven komen, en waarbij je zelf meebeslist over de look and feel. De makers van de geselecteerde gedichten – twaalf in totaal – worden ook uitgenodigd voor een korte tour, met haltes in Gent en Oostende.

Bekijk hier enkele voorbeelden van videogedichten.

 

Ben jij de dichter van de toekomst die we zoeken? Neem deel aan de wedstrijd op de website van DUNK.

 

DUNK is een kans voor woordkunstenaars van 14 tot 25 jaar.

Regels

  1. Je bent bij inzending minstens 14 jaar en maximaal 25 jaar jong en woont in België. Je mag per jaar maximaal vijf gedichten inzenden.
  2. Is Nederlands niet je eerste taal? Een gedicht in een andere taal is ook zeer welkom; stuur dan wel een vertaling in het Nederlands mee.
  3. De video van elk geselecteerd gedicht komt in samenspraak met jou tot stand.
  4. Door een gedicht in te zenden verklaar je je akkoord met publicatie (online of op papier), wat de auteursrechten betreft. De online verspreiding is gratis en voor iedereen toegankelijk.
  5. Als je gedicht geselecteerd wordt, neemt Behoud de Begeerte contact met je op en word je uitgenodigd voor een korte tour in Gent en Oostende. Voor beide optredens ontvang je een vergoeding.
  6. De selectie van de twaalf gedichten gebeurt door een jury bestaande uit vertegenwoordigers van Behoud De Begeerte en partners van DUNK.
  7. De uiterste inzenddatum voor deze editie is 1 november 2024. Gedichten die na deze datum worden ingestuurd, komen niet meer in aanmerking voor DUNK 2024.
  8. Je gegevens worden alleen gebruikt voor DUNK.
Deadline

1 nov. 2024


Details

Prijs Een wervelende video waarin jouw woorden tot leven komen. Een korte tour met haltes in Gent en Oostende

Georganiseerd door Behoud de Begeerte


Genres